e-⁠residentsus on toonud eestile poole miljardi euro väärtuses rahvusvahelist meediakajastust

Tips on social media marketing for businesses
Photo: Silver Gutmann

Programmi kümnenda tegutsemisaasta uuring näitab, et e-⁠residentsus on mänginud olulist rolli Eesti rahvusvahelise kuvandi kujundamises läbi orgaaniliste meediakajastuste. Üle 20 000 rahvusvahelise uudismeedia kajastuse on ilma tasulise reklaamita jõudnud rohkem kui 50 miljardi lugejani üle kogu maailma.

“Eesti on tänaseks kogu maailmas tuntud erakordse uuendusmeelsuse poolest – oleme madala bürokraatiaga, paberivaba ja seeläbi üks kõige ettevõtjasõbralikumaid majanduskeskkondi. Selle positiivse kuvandi proaktiivne ja järjepidev loomine rahvusvahelises meediapildis on meie riigi püsimise seisukohalt eksistentsiaalse tähtsusega. Eriti tänases geopoliitilises olukorras, kus Eesti riigi ja ärikeskkonna tuntus ning hea maine on kriitilise tähtsusega ka riikliku julgeoleku vaatest,”  ütleb e-⁠residentsuse programmi rahvusvaheliste avalike suhete juht Katrin Vaga.

Eesti e-residentsuse programm on viimase kümnendi jooksul saavutanud hinnanguliselt 582 miljoni euro reklaamiväärtusesse (AVE) arvestatavaid orgaanilisi meediakajastusi.

Kuna 95% e-⁠residentsuse orgaanilistest meediakajastustest on positiivsed või neutraalsed, on need aidanud välispressis kinnistada Eesti mainet maailma ühe kõige innovaatilisema riigina, mille usaldusväärsusest saavad osa ka siia loodavad tehnoloogiaettevõtted. E-⁠residentsuse viimase kümne aasta sihikindel töö välisturgudel on Eesti nn pehmet mõju märkimisväärselt kasvatanud.

Katrin Vaga
Katrin Vaga

“E-⁠residentsus on üks mitmest n-ö tööriistast Eesti riigiturunduse arsenalis ja meie töö iseloom on väga proaktiivne. Selle asemel, et oodata välisajakirjanike küsimusi, jälgime teiste riikide digi- ja ettevõtluspoliitikat ning pakume rahvusvahelisele pressile nende jaoks uudisväärtuslikke teemasid ja kõneisikuid, keda intervjueerida. Analüüsiga mõõtsime, kui palju e-⁠residentsuse kaubamärk on alates programmi loomisest meie riigi tuntusesse panustanud ja kas loodud sõnumid on kõigile sihtgruppidele mõistetavad,” selgitab Katrin Vaga.

Ühendkuningriigis teab 26% küsitletutest e-residentsust, Hispaanias 18% ja Saksamaal 13%. 

Hiljutised küsitlused programmi peamistes sihtriikides Saksamaal, Ühendkuningriigis ja Hispaanias näitavad, et programmi tuntus on nendel võtmeturgudel tõusnud. Viimase kuue kuu jooksul on uute e-residendiks soovijate avalduste arv samuti oluliselt kasvanud.

Ühendkuningriigi küsitluse alusel seostatakse programmi eelkõige Euroopa Liidus äri alustamisega – kohalikud ettevõtjad näevad seda hea võimalusena Brexiti-järgseks laienemiseks. Hispaanias seostavad vastajad e-⁠residentsust kiirema ja paberivaba äriloome ja -juhtimise protsessiga. Saksamaal seostub Eesti e-⁠residentsuse kaubamärk täielikult digitaliseeritud riigiteenuste ja vähese bürokraatiaga.

Alates e-⁠residentsuse programmi loomisest 2014. aasta detsembris on e-⁠residentsus toonud Eesti riigieelarvesse otsest tulu 342 miljonit eurot. Programm on kaasanud üle 128 000 e-residendi enam, kui 185-st riigist, kes loovad igal aastal 20% kõigist uutest Eesti ettevõtetest. Ligi 38% siinsetest iduettevõtetest on seotud e-⁠residentidega.

E-residentsuse globaalse meediaanalüüsiga saab tutvuda siin.



More from e-Residency